مسجد جامع اورتاکوی استانبول

26 آذر ، 1398
BEHNAZ
0 کامنت

مسجد جامع اورتاکوی

مسجد جامع اورتاکوی در قلب شهر توریستی و دیدنی استانبول واقع شده است . استانبول یکی از شهرهای توریستی و جذاب ترکیه است که با پایتخت فرهنگی این کشور نیز به شمار می رود و سالانه تعدادی زیادی از توریستها از طریق خرید توریا بلیت به شهر سفر می کند که مسجد اورتاکوی با توجه به معماری بی نظیر و قدمت تاریخی که دارد یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر استانبول است .


مسجد جامع اورتاکوی در سال 1854 به دستور عبدالمجیداول ساخته شد که در کتب تاریخی به مسجد سلطان عبدالمجید معروف است و البته در سال 1721 داماد ابراهیم پاشا وزیرآن دوره شروع  به ساخت این مسجد در منطقه اورتاکوی کرد ولی بدلیل آشوب و شورش این مسجد در سال 1730 به کل نابود شد و مسجد اورتاکوی در سال 1854 ساخته شده و از آن سال چندین بار مورد مرمت و باز سازی قرار گرفته که آخرین بار در سال 2014 بود .
نمای بیرون مسجد اورتاکوی از سنگ مرمر بوده که بر روی آنها با ظرافت خاصی نقش و نگارهایی حک شده است .پنجره های بلند و وسیع موجود بر دیوارها نور کافی را به داخل مسجد منعکس می کنند.


مسجد اورتاکوی با توجه قرار گیری در کنار پل سفر جلوه فوق العاده ایی دارد و یکی از جازبه های محبوب برای عاشقان عکاسی است و این تقابل تنگه بسفر و مسجد اورتاکوی همچون نگینی در شهر استانبول می درخشد .


منطقه اورتاکوی در ناحیه بشیکتاش و در کرانه غربی تنگه بسفر واقع نشده است و در دسترس خوبی برای گردشگران ومسافران دارد مسجد اورتاکوی یک مسجد اسلامی است و آداب و روسوم خاص خود را برای بازدید دارد . مسجد در زمان های اذان بسته است و اجازه بازدید نمی دهد و برای ورود رعایت حجاب برای همگان (مسلمان و غیر مسلمان )واجب است . این مسجد دارای و روایه نسبت ولی می توانید به صندق های خیریه کمک کنید .
آژانس کاوش پرواز با سابقه چندین ساله در اجرای تور استانبول بازدید از مسجد اورتاکوی را به همه همراهان و مسافران خود پیشنهاد می دهد .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr