نمایشگاه EXPO دبی

12 بهمن ، 1400
الناز جمالی
0 کامنت

نمایشگاه‌های اکسپو نمایشگاه‌های جهانی است که هر پنج سال یک بار در محلی  از دنیا برگزار می‌شود. نمایشگاه‌های اکسپو از سال ١٨٥١ شروع شد و در انگلستان برگزار شد. 
کشورها تلاش می‌کنند بهترین ارزش‌های خود را در طی شش ماه در معرض دید مخاطبان قرار دهند.
در نمایشگاه اکسپو هر کشور فضایی را در اختیار دارد تا توانمندی خود را به مخاطب ارائه کند.

هر روز شصت رویداد در اکسپو به معرض تماشا گذاشته می‌شود. رویدادهایی مانند پرفورمانس موسیقی رویدادهای جدید در اکسپو رونمایی می‌شود. بیش از٢٠٠ رستوران بین المللی در اکسپو تعریف شده‌اند که بازدید کنندگان می‌توانند غذاهای مختلف را بچشند.

از نظر نمایش معماری محدودیتی وجود ندارد و هر کشوری تلاش کرده ایده‌هایی که نتوانستند اجرا کنند را در اکسپو به نمایش گذارند بنابراین وقتی مخاطبان در اکسپو که قدم می‌زنند با فضای مختلفی از معماری روبرو می‌شوند.در هر دوره این نمایشگاه محل عرضه اتفاقات جدیدی که دنیا به عنوان خلاقیت و نوآوری تجربه کرده است.

بعد از گذشت ١٧٠ سال قرار است اکسپو در منطقه خاورمیانه و در کشور امارات (شهر دبی) برگزار شود. اکسپو به میزبانی امارات قرار بود سال ٢٠٢٠ برگزار شود ولی به‌خاطر شیوع کرونا برگزاری آن به سال ٢٠٢١ موکول شد اما عنوانش همچنان اکسپو٢٠٢٠ دبی است.

در گذشته معمولاً این نمایشگاه‌ها خیلی از کشور ما دور بودند به عنوان مثال اکسپو سال ٢٠١٥ در میلان ایتالیا و ٢٠١٠ در شانگهای برگزار شد همچنین قرار است سال ٢٠٢٥ در ژاپن برگزار شود. در نمایشگاه‌های قبلی با توجه به سختی ویزا ما از حضور در این نمایشگاه‌ها تا حدودی محروم بودیم ولی خوشبختانه این دوره در نزدیکی کشور ما برگزار می‌شود و هزینه‌های معقول تری را برای بازدیدکنندگان ایرانی خواهد داشت.
پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، توسط سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق ویدیو کنفرانس در ۱۰ مهر ۱۴۰۰ افتتاح شد. پاویون ایران در Mobility District و در کنار پاویون کشورهای فرانسه و شیلی قرار دارد و شعار آن، «ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» است. وزیر امور خارجه تایلند به عنوان اولین مقام خارجی و رسمی از پاویون ایران بازدید کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr