تور ترابزون

تور ترابزون

ترابزون کجاست؟

شهر ترابزون یا به طور دقیقتر بندر ترابزون در شمال شرقی کشور ترکیه و در کنار دریای سیاه واقع شده است و با توجه به محل قرارگیری این شهر در راه تجاری ابریشم ( بین تبریز و استانبول)به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم ترکیه انتخاب شده است . 

ترابزون شهر کوچکی است بنابراین گشت و گذار در این شهر هزینه چندانی ندارد.برای سفر به ترابزون از تهران میتوانید هم به صورت زمینی از مبدا ترمینال آرژانتین با اتوبوس از طریق مرزهای بازرگان ، سرو و رازی و هم به صورت هوایی از فرودگاه امام خمینی اقدام کنید.ساکنان ترابزون خونگرم و مهمان نواز هستند و غالبا به زبان ترکی صحبت می کنند و هزینه های وسایل نقیله در این شهر ارزان است .

یکی از اصلی ترین دلایل سفر به ترابزون برای ایرانیان خرید با کیفیت و نسبتا ارزان است و مراکز خرید متنوعی برای این کار در این شهر وجود دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم.

مرکز خرید ترابزون جواهیر اوتلیت،بازارچه کارفور ترابزون ، مرکز خرید لایف استایل سنتر ،مرکز خرید فروم ترابزون 

اماکن دیدنی ترابزون 

پارک بوزتپه

شهر ترابزون با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای سرسبزی و طبیعت زیبایی است پارک بوزتپه در بالاترین نقطه شهر واقع شده و نمای زیبایی از شهر و دریای سیاه دارد و نماهایی زیبایی برای عکاسی و ثبت خاطرات دارد همچنین میتوانید از تلکابین این پارک نیز استفاده کنید.

قلعه ترابزون

این قلعه در ناحیه مرکزی شهر ترابزون قرار گرفته است و بنای آن از زمان امپراطوری روم به جا مانده است و از آن به عنوان دیوار دفاعی و ساختمان نظامی استفاده میشده.

دریاچه اوزون گول

دریاچه زیبا و محصور کننده که در بین دو کوه که پوشیده شده از درختهای سرسبز و فشرده قرار گرفته است و طبیعت بکر و زیبای این منطقه میتواند چشم هر بیننده ایی را به خود خیره کند و از نکات جالب این منطقه وجود مساجد متعدد در بین این جنگلهاست .


صومعه سوملا

صومعه سوملا در یک غار در دل کوه قرار گرفته است و در ارتفاع 250 متری از سطح دره واقع شده است و برای رسیدن به آن باید راه پر پیچ و خمی را طی کنید ولی ارزش تحمل این راه را دارد و حتما در سفر به ترابزون از این صومعه دیدن کنید.


عمارت آتاترک

عمارت آتاترک یا قصر آتاترک در قسمت شمالی ترابزون بر روی بلندی واقع شده است و از محوطه این قصر میتوانید شهر ترابزون را از بالا تماشا کنید.این قصر زیبا در دو طبقه واقع شده و به زیبایی محوطه سازی شده و فضای سبز چشم نوازی دارد.از نکات جالب توجه این قصر استفاده از فرش های ایرانی برای دیزاین آن است.

6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr