جاذبه های ریو

ساحل کوپاکابانا

تعداد کمی از شهرهای جهان دارای یک ساحل شنی زیبا و بزرگ در قلب خود هستند. ای در حالی است که این ساحل دیدنی چهار کیلومتر در امتداد مرکز شهر ریو دو ژانیرو امتداد دارد. در چند قدمی ماسه ‌های طلایی آن، و خیابان‌ های کوچک‌ تر همسایه قرار دارند که در آن ‌ها ساختمان ‌های جذاب تاریخی، هتل ‌های عالی، و رستوران ‌ها و کافه ‌های محبوب را خواهید دید.

در انتهای ساحل، قلعه کوپاکابانا متعلق به سال ۱۹۱۴ قرار دارد که صحنه شورش افسران در سال ۱۹۲۲ بوده که قلعه را تصرف کردند و توپخانه آن را به سمت شهر بردند. شورش کوتاه مدت روز بعد هنگامی که دولت کشتی های جنگی را برای بمباران قلعه وارد کرد، پایان یافت. می توانید در مورد تاریخچه نظامی برزیل در Museu Histórico do Exército (موزه تاریخ ارتش) که در همین منطقه قرار دارد، بیشتر بیاموزید. بیرون، در محوطه قلعه، قطعات توپخانه اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ وجود دارد.

مجسمه مسیح

مجسمه مسیح برزیل که آن را با عنوان مسیح نجات‌دهنده نیزشناخته میشود که در ارتفاع 704 متری شهر ریو قرار دارد و از زمان به پایان رسیدن ساخت آن (حدود صد سال پیش) نظر بسیاری از مجسمه‌سازان و تاریخ‌دانان جهان را به خود جذب کرده است. مجسمه مسیح در ریو چهارمین مجسمه از عیسی مسیح در سطح جهان و عظیم‌ترین مجسمه در سبک آرت دکو در جهان است که در سال 2007 نام آن به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه ثبت شد و در کنار دیوار چین، اهرام مصر و... قرار گرفت. مجسمه مسیح در ریو دو ژانیرو و در قله کوه کورکووادو ریو قرار گرفته است. این مجسمه حدود 98 متر ارتفاع دارد که دوسوم ارتفاع مجسمه آزادی در نیویورک است و دست‌های آن حدود 28 متر طول دارند که به‌صورت افقی در کنار بدن نگه ‌داشته شده‌اند.

مجسمه بزرگ مسیح در برزیل نه‌تنها به‌عنوان نماد شهر ریو بلکه به‌‌منزله نماد کشور برزیل در جهان نیز از آن نام ‌برده می‌شود.

باغ گیاه شناسی Jardim Botânico

این باغ گیاه شناسی در ریو با مساحت ۳۵۰ هکتار در پای کورکووادو، یک پناهگاه زیست ‌محیطی را با باغ‌ های نمایشی و یک آزمایشگاه علمی ترکیب می ‌کند که همه محیط پارک قرار گرفته اند. نقاط برجسته این باغ که یکی از دیدنی ترین جاذبه های ریو دو ژانیرو به شمار می رود عبارتند از Orchidarium، گلخانه ای آهنی و شیشه ای که در دهه ۱۹۳۰ ساخته شده و خانه بیش از ۲۰۰۰ گونه ارکیده است، و باغ های ژاپنی با درختان گیلاس، پل های چوبی و حوضچه های کوی و بونسای.

این باغ همچنین شامل بیش از ۸۰۰۰ گونه حیات گیاهی و پرندگان و جانورانی است که اینجا را زیستگاه خود کرده ‌اند، از جمله میمون ‌های مارموست و توکان. می ‌توانید از میان باغ ‌ها، زیر نخل‌ های سر به فلک کشیده سلطنتی و درختان پائوبرازیل قدم بزنید.

پارک لاژی ریو

پارک لاژی یکی از زیباترین جاذبه های ریو  است که می توانید در این پارک از قدم زدن و تماشای مناظر لذت ببرید. این یک مدرسه هنرهای تجسمی است و مناظرش آنقدر زیباست که می خواهید ساعت ها در آنجا باشید. پارک لاژِی در کوهپایه کوه کورکووادو که مجسمه مسیح را در قله اش دارد، قرار گرفته است. صاحب این عمارت مردی به نام هنریک لاژه بود که بعد از مرگش در سال ۱۹۵۷ به عنوان یک سایت میراث فرهنگی ریو انتخاب شد اما در دهه شصت میلادی به مدرسه هنرهای تجسمی و کافه تبدیل شد.

6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr