غذاهای معروف دبی


                                                                                                                          

فته | feteh

فته غذای بسیار مناسبی برای عصرانه است و از سه لایه تشکیل شده لایه اول نان، لایه دوم نخود و بادمجان کاملا خرده شده و لایه سوم هم ماست و سس مخصوص، این غذا به شیوه های مختلف درست می شود و با جعفری و فلفل قرمز خورده می شود.

                                                                                                                     

   فلافل | falafel

فلافل گلوله های توپی نخود پخته هستند که با ادویه مزه دار و در روغن کاملا سرخ شده اند، از غذاهای مخصوص خاورمیانه و بیروت است که مزه بسیار خوشمزه ای دارد این غذا را اولین بار مصری ها درست کردند و معنی کلمه فلافل «کاملا از نخود» می باشد.

                                                                               

تبوله | taboleh

به تلفظ این غذا کاری نداشته باشید فقط از مزه خاص و خوشمزه آن لذت ببرید! تبویه یک سالاد عربی است که از گوجه، پیازچه و خیار درست می شود و با نعنای تازه و آبلیمو مزه دار می شود، می توانید در آن زغال اخته، ذرت و برگ های درخت انگور هم بریزید.                                                                                                                      

                                                                       

  شاورما | shavarema

شاورما یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که باید در دبی امحان کنید. یک ساندویچ خوشمزه که با نان پیتا درست می شود و در آن از تکه های گوشت، سیب زمینی و سس مخصوص استفاده می شود. این غذای خیابانی یکی از پرطرفدارترین غذاهای دبی است و جذاب ترین تجربه های شکم گردی در دبی را برایتان رقم می زند.

                       

                                                                         

مناقیش | Manaqish 

مناقیش در واقع همان پیتزای لبنانی است البته پیتزای کوچک! مزه ی این پیتزا با همه ی پیتزاهایی که تا به حال خوردید فرق دارد و برای امتحان طعم ها و انواع مختلف آن باید راهی رستوران های لبنانی شوید. در این رستوران ها می توانید با پرداخت ۵ تا ۲۰ درهم مناقیش های پنیر، گوشت، مرغ، بوقلمون و … را سفارش دهید و از تنوع مزه ها و رنگ های آن غافلگیر شوید.

                                            

                                                                       

    گجیا | Ghuzi

اگر غذاهای گوشتی و کبابی را دوست دارید حتما از طعم این غذا خوشتان می آید. گجیا یکی از خوشمزه ترین و در عین حال محبوب ترین غذاهای دبی است. برای درست کردن این غذا یک بره کامل بریان و به همراه برنج و سبزیجات سرو می شود. برای امتحان طعم واقعی این غذا حتما آن را سفارش دهید تا طعم واقعی غذاهای دبی را بچشید.

                                                                     

  دلمه کدو| Kousa Mahshi

یک غذای خوشمزه که بر پایه ی کدو درست می شود و یکی از پرطرفدارترین غذاهای دبی است. درست کردن این غذا خیلی راحت است و در آن کدوهای خالی شده با ترکیب گوشت و سبزیجات پر می شود. یکی از نکات خاص این غذا این است که باید مقداری آب دار باشد و در ظرف هایی خاص سر میز آورده شود. معمولا مواد داخل این دلمه ی کدو بنا به سلیقه ی سرآشپزها انتخاب می شود.

                                                                                  

6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr