ویزای کانادا

ویزای کانادا

با توجه به استقبال بالایی که از سرتا سر دنیا برای مهاجرت یا سفر به کانادا انجام شده این کشور قوانین سختی را برای ورود به خاکش ایجاد کرده.شما برای ورود به کانادا نیاز به دریافت ویزا دارید و اولین قدم برای دریافت ویزا گرفتن وقت سفارت هست و مراحال بعد از اون از جمله انگشتنگاری.صدور ویزای کانادا به دو صورت مراجعه حضوری به دفاتر VAC و ثبت نام ه صورت آنلاین در سایت انجام میپذیرد.  به‌طور معمول مدت زمان صدور ویزا 2 ماه به‌طول می‌انجامد و کامل و بدون نقض بودن مدارک شما یک فاکتور مهم در زمینه‌ی اخذ ویزا محسوب می‌شود. 

دریافت ویزا با روش آنلاین:
برای انجام درخواست آنلاین ویزای خود باید ابتدا یک حساب کاربری در سایت سفارت کانادا ایجاد شود. پس از انجام مراحل ارزشیابی آنلاین، در صورت تایید صلاحیت و دریافت کد کاربری، فرد می تواند نسبت به درخواست آنلاین وقت سفارت کانادا اقدام کند.

برای انجام این کار باید تمامی مدارک به صورت اسکن شده موجود باشد. پرداخت هزینه ویزا در این روش تنها از طریق کارت اعتباری صورت می‌گیرد. پس از اتمام کار، متقاضی یک شماره پرونده و برگه انگشت‌نگاری دریافت می‌کند که پیگیری پرونده تنها از طریق این شماره صورت می‌گیرد.

بعد از پایان مراحل ثبت‌نام آنلاین، متقاضی ویزا یک ماه زمان دارد تا برای انگشت‌نگاری اقدام کند. برای انجام انگشت‌نگاری باید به یکی از کنسول‌گری‌های سفارت کانادا در آنکارا، استانبول، ابوظبی یا دبی مراجعه کنید. زمان پاسخگویی به درخواست آنلاین بر اساس اعلان سفارت کانادا، حدود ۲۵ روز در نظر گرفته شده است.

دریافت ویزا با روش حضوری:
در روش حضوری شخص باید با در دست داشتن تمامی مدارک (به صورت ترجمه شده با مهر دارالترجمه رسمی) به یکی از کنسولگری‌های سفارت کانادا در آنکارا، استانبول، دبی یا ابوظبی مراجعه کند. او بعد از تحویل مدارک به دفاتر VAC مرحله انگشت‌نگاری را هم به صورت حضوری طی می‌کند تا درخواست ویزای او کامل شود.

در این روش همه هزینه‌های مربوط به ویزا از طریق بانک به حساب سفارت کانادا واریز می‌شوند و رسید آن‌ها به همراه مدارک به کارگزاری تحویل داده می‌شود. پس از تحویل مدارک به سفارت کانادا، فرد یک کد پیگیری (Tracking ID) دریافت می‌کند که از طریق آن می‌توان وضعیت پرونده وقت سفارت خود را پیگیری کند.

در هر دو روش حضوری و آنلاین در صورتی که با درخواست ویزا موافقت شود، نیاز است که برای الصاق ویزا یا پاسپورت، یک سفر مجدد به کشور محل دفتر VAC داشته باشید. با استفاده از خدمات پیکاپ ویزا دیگر نیازی به سفر مجدد ندارید! آژانس کاوش پرواز به عنوان نماینده شما تمامی مراحل پیکاپ ویزا را انجام می‌دهد.

  • انواع ویزای کانادا و شرایط و مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کانادا

شما برای دریافت ویزای کانادا باید مصاحبه انجام دهید و مراحلی رو طی بفرمایید ،این مراحل عبارتند از:

تعیین نوع ویزا: شما قبل از هر چیزی باید هدف خود از سفر به کانادا رو مشخص کنید و به نسبت اون اقدام به درخواست ویزای مناسب بدید.
دریافت مشاوره برای ویزای کانادا: شما با دریافت مشاوره از کارشناسان ما میتونید شرایط خودتون رو برای دریافت ویزای کانادا بدست بیارید و از صرف وقت و هزینه اضافی جلوگیری کنید.
تکمیل فرم‌های مربوط به سفارت: در این مرحله شما میتونید مشخص کنید که چه زمان آمادگی برای انجام امور سفارت رو دارید و تعیین وقت براتون انجام بشه.
آماده‌سازی مدارک: این مرحله که از مهم‌ترین مراحل برای دریافت ویزاست باید با دقت زیادی انجام شود. این مدارک شامل اسناد شناسایی، مدارک مالی، مدارک تحصیلی و سوابق کاری می‌شود. بعد از جمع‌آوری مدارک باید آن‌ها را از طریق دارالترجمه‌های رسمی ترجمه کنید و به دست همکاران ما برسانید.
ثبت‌نام آنلاین: این مرحله توسط کارشناسان کاوش پرواز انجام میشه تا مدارک به شکلی آپدیت بشه که همه چیز برای آفیسر سفارت قابل فهم و روشن باشه .
پرداخت هزینه‌های ویزا: هزینه‌ها به صورت آنلاین پرداخت می‌شود. مبلغ هزینه‌ها به نوع ویزا مورد نظر شما بستگی دارد.
انجام انگشت‌نگاری: پس از ارسال مدارک و ثبت درخواست تعیین وقت، با در دست داشتن نامه انگشت‌نگاری به انتخاب خودتون به یکی از دفاتر VAC کانادا مراجعه می‌کنید تا اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید.
دریافت ویزا: بعد از انجام تمام مراحل بالا حالا شما تنها باید منتظر ایمیل سفارت باشید که تایید اخذ ویزا رو براتون ایمیل کنن.
پیکاپ ویزای کانادا: اگر ویزای شما قبول شده باشد، شما هم میتوانید خودتون برای الصاق لیبل به سفارت مراجعه کنید و هم ما میتونیم پاسپورت شما رو پیکاپ کنیم و لیبل ویزا رو براتون بگیریم.

 ویزای تحصیلی کانادا
تفاوت زیادی که از لحاظ کیفیت آموزش بین مراکز آموزشی کانادا و دیگر کشورها وجود دارد باعث این میشه که متقاضی زیادی برای تحصیل از تمام دنیا داشته باشه. کانادا سرمایه‌گذاری زیادی برای ارتقا  سیستم آموزشی در سال‌های طولانی انجام شده است.  ویزای دانشجویی و دانش‌آموزی جزو ویزای تحصیلی هستند:

ویزای دانش‌آموزی کانادا: ویزای دانش آموزی برای کودکان بالای 4 سال صادر ویشه و در مدارس از سطح یک تا سطح 12 قابل تحصیل هستند. برای ویزای دانش آموزی فرد درخواست دهنده بایت از پشتوانه مالی خوبی برای پوشش هزینه های تحصیل برخوردار باشه و با توجه به سن کم متقضیان ، برای تحصیل نیاز به یک قیم دارند.
ویزای دانشجویی کانادا: تتحصیل در دانشگاههای کانادا فرصت هوبی برای پیشرفتهای شغلی در آینده هست برای دریافت این نوع ویزا باید در کنار مدارک تحصیلی پایه‌های قبلی و مدارک مالی، باید پذیرش یکی از دانشگاه‌های کانادا را هم داشته باشید.

درباره ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا که با هدف توریستی و گردشگری صادر می‌شود، در حال حاضر به صورت ویزای مولتی کانادا به دست صاحبان خود می‌رسد. این ویزا در ایران با نام ویزای ۵ ساله شناخته می‌شود. با استفاده از ویزای مولتی متقاضیان می‌توانند بدون محدودیت زمانی (تا پایان اعتبار پاسپورت) هربار به مدت ۶ ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشند.

سوپر ویزای کانادا
برای استفاده از این ویزا نیاز است که فرزندان یا نوه‌های فرد درخواست دهنده از ساکنین دائم یا شهروندان کانادایی باشند.  در اصل سوپر ویزا ن برای والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها صادر می‌شود. برای استفاده از این ویزا نیاز است که فرزندان یا نوه‌های این فرد از ساکنین دائم یا شهروندان کانادایی باشند.  

از مدارک مهم برای اخذ سوپر ویزا می‌توان به دعوت‌نامه و مشخصات کامل از طرف فرزند یا نوه متقاضی اشاره کرد. همچنین باید مدارکی را برای اثبات ارتباط خویشاوندی خود ارائه کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

اصل پاسپورت‌های جدید و قدیم (۱۰ سال اخیر) به‌صورت امضا شده
یک قطعه عکس ۴٫۵ * ۳٫۵
ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
ترجمه رسمی سند ازدواج
تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
نامه تمکن مالی + پرینت حساب بانک به زبان انگلیسی که نشان‌دهنده گردش درآمد ماهانه بالا باشد. (به همراه مهر لاتین بانک)
ترجمه رسمی سند ملکی
مدارک شغلی + ترجمه رسمی : برای صاحبین مشاغل، جواز کسب، روزنامه رسمی، آگهی تغییرات شرکت و برای کارمندان، نامه اشتغال به کار (ذکر تاریخ اشتغال به کار، سمت و حقوق دریافتی ماهیانه الزامی می‌باشد) + فیش حقوقی ۳ ماه آخر و برای بازنشستگان، ارائه حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی الزامی می‌باشد.
رزرو بلیط و رزرو هتل و یا دعوتنامه به همراه مدارک اقامتی دعوت‌کننده (اسکن PR یا پاسپورت+مدارک مالی) و مدارک اثبات خویشاوندی با شخص دعوت‌کننده
پیوست‌ها:
۱- افراد متأهل، مطلقه و دارای فرزند ملزم به ارائه اسناد مربوطه به همراه ترجمه می‌باشند.
۲- پایان خدمت سربازی برای آقایان به همراه ترجمه به صورت اختیاری است.
۳- گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه ترجمه رسمی
۴- تأیید دادگستری و تأیید اداره فنی قوه قضاییه برای تمامی ترجمه‌ها اختیاری می‌باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا


اصل پاسپورت‌های جدید و قدیمی (۱۰ سال اخیر) (امضا شده)
یک قطعه عکس ۳٫۵ * ۴٫۵
ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
نامه تمکن مالی به همراه مبلغ مبدل دلار کانادا
رزرو بلیط و رزرو هتل
مدرک زبان ILETS
نامه بانک از کانادا در صورتی که پول‌تان را به کانادا فرستاده‌اید
ترجمه سند ملکی و گردش حساب ۴ ماهه ساپورت‌کننده مالی
فیش واریزی تحصیلی
ترجمه آخرین مدرک تحصیلی + ریز نمرات
گواهی عدم سوء پیشینه برای افراد بالای ۱۸ سال
نامه پذیرش دانشگاه

برای اطلاع از هزینه ها و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در کاوش پرواز در ارتباط باشید


6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr