موزه های دبی


موزه آینده دبی

از مشهورترین موزه های دبی، موزه آینده  است که در 22 فوریه 2022 توسط اتحادیه آینده دبی راه‌اندازی شد. این موزه که به موزه زنده شهرت دارد، شما را به سفر در آینده می‌برد و سیر تکامل جامعه را در دهه‌های پیش رو بررسی می‌کند. هدف موزه آینده این است که در عصر بدبینی به آینده، انسان‌ها را به آینده و پیشرفت امیدوار کند و نوری باشد در تاریکی. در بخش‌های مختلف این موزه مانند نمایشگاه‌ها، رویدادها، فیلم‌ها و نشریه‌ها خواهید دید که چگونه مشکلات زمان کنونی می‌تواند زمینه‌ساز آینده‌ای بهتر باشد.

بازدید از این موزه برای گردشگران و بازدید کنندگان کاملا رایگان است و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 3 بعداز ظهر آماده پذیرش بازدیدکنندگان است.

موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد سقفی منحصربه‌فرد به‌رنگ سفید و به‌شکل منحنی دارد که الهام‌گرفته‌شده از شکل قانون اساسی امارات است. این موزه هفت ستون دارد که نمادی از قلم‌هایی است که برای امضای قرارداد اتحادیه ملی از آن‌ها استفاده شده است. طراحی بنای موزه اتحاد را معماران کانادایی به نام‌های موریاما  و تشیما انجام داده‌اند. مساحت این موزه بیشتر از 25هزار متر مربع است و غرفه‌های تعاملی در آن با صدها فیلم، عکس و اسناد آرشیوی، آماده میزبانی از شما هستند.

قیمت بلیط بازدید از موزه برای هر نفر 25 درهم است،و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب آماده پذیرش گردشگران و بازدید کنندگان است.

موزه سکه دبی

یکی دیگر از موزه های دبی در محله تاریخی الفهیدی واقع شده موزه سکه است. این موزه که در سال 2004 تأسیس شده، گنجینه‌ای از 470 سکه کمیاب و قیمتی در خاورمیانه است که قدیمی ترین آن‌ها به قرن هفتم مربوط می‌شود. ساختمان موزه سکه، ساختمانی با معماری سنتی است که از سنگ، مرجان، چوب صندل، گچ، برگ و تنه درختان خرما ساخته شده است. این موزه، دو طبقه و هشت اتاق دارد که در هرکدام از این اتاق‌ها به موضوعی متفاوت درخصوص سکه پرداخته می‌شود.

بازدید از این موزه برای گردشگران و بازدید کنندگان کاملا رایگان است و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 3 بعداز ظهر آماده پذیرش بازدیدکنندگان است.

6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr