منطقه افسوس ازمیر

25 آذر ، 1398
saeed
0 کامنت

شهر تاریخی افسوس ازمیر 

شهر تاریخی افسوس با قدمتی حدود 7 هزار ساله از بزرگترین مراکز تجاری در جهان محسوب میشود.این شهر یکی از شهر های ایونیا در آسیای صغیر باستان بوده که با بناهای باستانی متعدد خود یکی از برجسته ترین دیدنی های ترکیه است که در استان ازمیر واقع شده است.


افسوس یکی از کامل ترین شهرهای پابرجای  رومی برای تجربه زندگی در دوران امپراطوری روم در منطقه مدیترانه است.
گردشگران جهت بازدید از افسوس باید در روستای زیبای سلسوک مستقر شوند،گرچه میتوانند در شهر ساحلی کوش آداسی و یا ازمیر اقامت داشته باشند.


برای داشتن یک تور کوتاه در این شهر و دیدن آثار باستانی و تاریخی افسوس به یک و نیم روز زمان نیاز است.
افسوس مثل شهرهای دیگر رومی یک کلیسا اصلی را در خود جای داده است و در دوره حکومت روم شرقی به یکی از مشهورترین مکان های زیارتی آسیای صغیر تبدیل شد.
در طول تاریخ شهر باستانی افسوس مورد حملات  و نا ملایمات بسیاری نیز قرار گرفت تسخیر این شهر توسط مغول ها آخرین رویداد بزرگ تاریخی بود ک این شهر در طول دورانش به خود دید.
طی حمله مغول ها و جنگ میان سلجوقیان و عثمانی ها صدمات زیادی به افسوس وارد شد.
استادیوم ودیوس در افسوس یکی از جذابترین قسمت های این شهر است،این ورزشگاه بقایای یک سالن کشتی است که آجر های آن تقریبا سالم مانده اند،همچنین کلیسای ویرجین ماری(مریم مقدس) نیز در فاصله 100 متری از این ورزشگاه قرار گرفته است.


تئاتر بزرگ افسوس میتواند یکی از جذاب ترین بخش های افسوس باشد که با گذشت چندین قرن از ساخته شدن آن همچنان در وضعیت بسیار خوبی به سر میبرد،همچنین این ساختمان از نظر تاریخی و فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آژانس هواپیمایی کاوش پرواز با سابقه چندین ساله در برگزاری تورهای کوش آداسی و تورهای ازمیر همواره بازدید از مجموعه تاریخی افسوس را به همراهان و مسافران خود پیشنهاد داده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr