پل بسفور استانبول

24 آذر ، 1398
سید سعید جمالی
0 کامنت

پل بسفر یا پل بُغاز به ترکی استانبولی :(bogazici.koprusa ) 


در سال 1973 افتتاح گردید و ساخت آن حدود سه سال به طول انجامید .پل بسفر به طول 1.150 متر منطقه بیلربی در قسمت آسیایی و منطقه اورتاکوی در قسمت اروپایی استانبول را به هم متصل می کند.


شما با حضور برروی این پل نمای 360 درجه از استانبول را می بیند اگر به قسمت اروپایی و منطقه اورتاکوی نگاه کنید مسجد جامع اورتاکوی خودنمایی می کند و از سمت آسیایی هم قصرهای با شکوه چشم هر گردشگری را به خود جذب می کند. البته به جزء پل بسفر دوبل دیگر بر روی تنگه بسفر وجود دارد پل سلطان محمد فاتح و پل یاوز سلطان سلیم که از سال 2013 شروع به ساخت این پل انجام شد و ساخت آن سه سال به طول انجامید پل بسفر (بغاز) دربین ساکنین به پل آرزوها معروف است و حکایتهای زیادی درباره آن موجود است در کنار و نزدیکی این پل کافه ها و رستورانهای متنوعی وجود دارد که نمایی زیبا و دلنشین از پل بسفردارند و جالب است بدانید اولین کسی که ایده ساخت پل بر روی تنگه بسفر را داشت و اجرایی کرد در زمان داریوش اول بود .


پل بسفر از اکثر نقاط استانبول قابل دیدن است اما بهترین مناطق برای تماشای این پل محله اورتاکوی و جلو مسجد جامع اورتاکوی و همچین منطقه بشیکتاش است .
آژانس کاوش پرواز با سابقه چندین ساله در اجرای تور استانبول به همه همراهان و مسافرین گرامی بازدید از این پل را پیشنهاد داده است .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LfPGn8hAAAAACN9HM5dEjrNwoja8UE2lyY05cOr